هادی قیصری افزود: درحال حاضر 16 متخصص با مدرک کارشناسی ارشد و دکتری در خط 1480 ساعت 8صبح تا 24 آماده پاسخگویی به تماسهای این سامانه میباشند. اضطراب و افسردگی بیشترین مسائل روانشناختی مطرح شده در تماسهای تلفنی است و موضوعاتی از قبیل مشاوره خانواده و فرزندپروری عمدهترین مواردی است که در این تماسها عنوان میشود. سامانه صدای مشاور۱۴۸۰ در سه زمینه کلی راهنمایی، ارجاع و مشاوره در زمینههای خانواده، پیش از ازدواج، اختلافات زناشویی، روابط والد و فرزند، اعتیاد، مشاورههای تحصیلی و... فعالیت میکند.
وی با بیان اینکه انسان سالم، محور توسعه پایدار است، گفت: گاهی به دلیل عدم برخورداری فرد از خدمات مشاوره، یک مسئله به مشکل و درنهایت به بحران تبدیل میشود. ارائه مشاوره صحیح بر روی نگاه فرد به زندگی بسیار تاثیرگذار خواهد بود و نقش بسزایی در ارتقای کیفیت زندگی فردی و اجتماعی ایفا میکند. درحال حاضر 191 مرکز مشاوره تحت نظارت بهزیستی خراسان رضوی بهصورت حضوری خدمات مشاوره و روانشناختی ارائه میکنند و در سال گذشته 68 هزار نفر از خدمات مشاوره روانشناختی حضوری در بخش غیردولتی برخوردار گردیدهاند.
وی افزود: خط ملی اعتیاد با شماره 09628 نیز یکی از خطوطی است که از سال 1388 به ارائه خدمات مشاوره در راستای پیشگیری، درمان و بازتوانی اعتیاد میپردازد. 20 مشاوره متبحر با حدالاقل مدرک کارشناسی ارشد در رشتههای مرتبط از ساعت 8صبح تا 21 پاسخگوی تماسهای برقرار شده هستند و به ارائه مشاوره تخصصی در این زمینه میپردازند.
نظر شما